torsdag 30 april 2009

Piratbyxor


Mönster: Meedom form 3, storlek 4 år
Material: Bomullstyg och lila muddväv från Stoff & Stil
Mest nöjd med: Pösigheten som blev bättre än förväntat
Minst nöjd med: Revärerna (som var trixigare att få dit än jag förväntat mig).

Fastnade för denna modell ganska omgående när jag bläddrade igenom Meedomboken. De är sydda med sömsmånerna utåt vilka därefter klätts med muddväv och därmed åstadkom man pösigheten. Fick sedan ett hjärnsläpp när jag kom till linningen. Fick liksom inte till det hur jag (och maken med för den delen) än läste och tolkade.. Ställde sedan en fråga om tillvägagångssättet på Sysidan och fick som vanligt ett ypperligt svar, därefter var det ingen match.
Nåväl, sköna sommarbrallor till tjejen blev det i allafall till slut :-)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar